Vad gör du nu för tiden?

Varför hör du aldrig av dig? Jag kan verkligen inte låta bli att säga, eller sjunga, så när någon öppnar med den frasen. Jo det var kanske ett tag sen jag skrev. Men jag hade ju knappt börjat så då borde det inte räknas som att det va länge sen. Om man knappt känner varandra liksom. Ja vad gör jag nu? Det har hänt mycket. Jag lagar fortfarande omelett faktiskt. Men den här gången har jag sparris i. Sjukt gott. Men pannan hann bli alldeles för varm medan jag skrev det där så nu måste den svalna lite. Låg värme är ju hemligheten bakom en bra omelett. Sen kan den bara puttra på och den färska sparrisen tillagas perfekt i pannan om man lägger på dem samtidigt.

Våran lilla bebis börjar också bli färdiglagad nu. Haha. Den du.. Vem du nu är. Blev plötsligt varse om att jag faktiskt skriver till någon. Det känns faktiskt lite enklare att skriva om man vet att någon läser det tycker jag. Man kan dela med sig till någon. Att skriva dagbok har aldrig varit aktuellt. Den FÅR ju ingen läsa så det känns ju helt fel forum liksom. JO! Jag kommer av mig tror jag.

Och det där med stycken. Jag lyckades iaf komma in på bebis i magen via omelett en gång till. Bra metafor det där. Lite krystat kanske. Jo men det närmar sig ju faktiskt med stormsteg. Jag känner mig betydligt mycket mer självsäker nu när det gäller förlossningen än jag gjorde tidigare. Vi har gått klart profylax-kursen och vi har vart på föräldragrupp några gånger och kunnat snacka av sig med andra blivande pappaor och mammor. Vi skulle ut och äta sist vi träffades. Vi skulle bli 14 stycken. Vi blev fyra. Men sen kom ett par till så vi blev iaf sex stycken vid bordet. Kändes nästan lite pinsamt men personalen på restaurangen verkade fatta när de förstod att det var ett gäng blivande föräldrar som skulle äta. De andra är och föder, sa vi bara så då var det ingen fara.

Varje kväll nyper jag Madde i armen och hon ska andas så lugnt hon kan för att blockera smärtan. Hon är jätteduktigt och ser ut som en ful nörd i ansiktet, precis som profylax-ledaren lärt oss.

Nu ska jag äta min omelett med sparris. Jag har tjuvsmakat lite på den. Aningen mycket salt kan jag tycka men det där med mått och dosering får jag ta upp nästa gång.

Until then!

About tompador

En riktigt glad kille. Snart pappa. Älskar film! View all posts by tompador

Leave a comment