Dagen D

Hej igen. Jag är inte skitbra på att kontinuerligt uppdatera den här bloggen men jag kanske kommer in i det senare.

Hur som helst. Nu ska det va dags. Det är planerat till idag. Vi ska få barn idag. Det står så i min kalender. Planerad förlossning står det. Jag har verkligen varit helt säker på att det skulle bli tidigare. Säkert med flera dagar. Så igår började jag fundera lite mer. Att det kanske inte alls skulle bli tidigare. Och det verkar onekligen som den inte alls blir tidig. Det ser mer ut som att den kommer komma sent just nu. Det är ju lite taskigt sådär att kalla den för sen. Det är inte så stort spann som den har att vara i tid på. Jag menar den har legat i magen i 40 veckor nu och så ska den komma på EN utvald dag. Annars är den sen. Det är nog lite orättvist mot den kanske.

Men man känner sig allt ganska redo nu. Jag vill bara ha ut den. Lätt som en plätt kommer det att bli. Jag har verkligen laddat inför det här nu. Igår insåg jag även att jag inte hade en aning om hur det skulle bli när det väl satte igång. Då blev jag skitskraj igen. Och förstod att jag inte alls var redo. Man KAN ju inte vara redo. Det är väl det som är grejen. Hur ska man kunna vara redo för det här. Man kan förbereda sig. Och det har vi verkligen gjort. Vi är väl förberedda. Men inte alls redo.

Redo eller ej. Det närmar sig med stormsteg. Och jag längtar ordentligt nu.

About tompador

En riktigt glad kille. Snart pappa. Älskar film! View all posts by tompador

Leave a comment