A man called horse

För några år sedan såg jag en film med den titeln tillsamman med en kompis, Christian. Jag hade sett en humorstrip i tidningen Larson.
-“Horse, Is there a man called horse in here?” skrek en bartänder inne på en bar. Jag fattade inte den alls men en dag när jag var inne på en bensinmack så såg jag filmen i dvd-hyllan.   Jag vet fortfarande inte om jag fattar skämtet eller om jag gillade filmen. Jag var bara tvungen att se den. Det handlade om en soldat som började hänga med indianer. Väldigt mycket “Dansar med vargar” fast annorlunda. Han blev rätt bundis med dem har jag för mig och fick göra massa invigningsriter för att bli accepterad. Han blev upphängd i taket genom krokar i huden. Tydligen en omtalad scen som jag aldrig hört någon nämna. Men han blev iaf en del av indianfamiljen.

Det finns ju så många olika sätt att få in nya människor i sitt liv. Vänner kan man ju välja på många sätt. Man behöver ju inte hitta på massa prov för att folk ska bli accepterade. Eller vissa små prov tror jag att man gör för sig själv, testar nog människor och mäter dem på olika sätt. Och så väljer man de man gillar och fortsätter hänga med dem. Men vi kommer snart få en ny liten vän som vi inte alls har valt. Kan ju låta lite som att köpa grisen i säcken. Fast bäbisen i magen. Det är ju ett ganska stort prov bara att födas. Måste va helt förskräckligt att födas egentligen. Inte bekvämt på nått sätt. Och ut kommer en ny människa som vi ska umgås med, typ resten av våra liv.  Hoppas vi blir kompisar. Jag gillar kompisar.

Varje dag gör vi nått nytt som jag aldrig gjort förr. Man utforskar nya territorium. Vi har som jag skrev tidigare, skakat på barnvagnar.


Barnvagnar är nog det dyraste som finns i hela världen. Vi hittade en bra på internet som vi beställde istället. Det är ju så mycket man ska oroa sig för också. Klämrisk och dåliga bromsar och hjul och allt. Hoppas Bullen kommer gilla den iaf. Bullen är för övrigt arbetsnamnet. Vi vet ju inte om det blir en pojke eller flicka så Bullen passar bra tycker jag. A bun called buns!

About tompador

En riktigt glad kille. Snart pappa. Älskar film! View all posts by tompador

One response to “A man called horse

Leave a comment